söndag 16 februari 2014

You don't get if you don't ask.

Senaste veckan här i Australien har kommit med så otroligt mycket kärlek, glädje, tacksamhet och kul att jag inte vet vart jag ska ta vägen ungefär!

Att åka iväg till Rainbow Beach med hela gänget var behövligt och supernice. Visserligen stod jag mest i köket, men jag älskade varje stund av det! Jag älskar att kunna vara till hjälp för 30 elever som ger ett år av sina liv för att lära sig bibeln utan och innan. Jag älskar att kunna hjälpa Tiffany som är mamma till två små vildar och jobbar så hårt att jag förundras över hur hon orkar med allt. Jag älskar att kunna ge av det lilla jag har och se hur det kan glädja så många andra.
Vi hade tre sköna dagar med sol, bad, beachvolley, underbart god mat och härligt häng. Nu är vi tillbaka i Mountain Creek, och att kunna lägga sig i sin egen säng och ärligt kunna säga "home, sweet home" är en obeskrivligt rogivande känsla. För det är något jag verkligen har fått här på solskenskusten - en plats att kalla hem.

Något man snabbt lär sig på YWAM är att inte oroa sig över saker som man själv inte har makt över. Som att hitta ett jobb, få ihop pengar till att kunna fullfölja sin planerade resa, känna sig som en i gänget, och ett syfte med varför man är där man är. Istället uppmuntras man till att bara fråga om svar hos Gud. Helt plötsligt har man ett transportmedel till den där superfina restaurangen 12 km bort, modet och tilliten att fråga sin fantastiska församling hemma om hjälp, en vän som gör allt för att trösta, uppmuntra och få med mig på alla möjliga grejer och dagliga kommentarer så som "Emma, vi vet inte hur vi hade klarat detta utan dig" och "Tack för allt du gör". På dagens lektion lärde de sig om att man inte får om man inte frågar, men när vi ber så ska vi få - och det i överflöd.

Jag är så sjukt taggad på vad den här veckan kommer bjuda på för spännande grejer. För något jag har märkt är att ett liv där Gud finns med är aldrig stilla eller tråkigt! 
-   -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  -  - 
This week in the land of Oz have been so full of love, joy, greatfulness and fun that I thought I might burst!

Going away with the whole crew to Rainbow Beach was truly needed and really nice. Although I spent a lot of the time in the kitchen I loved every minute of it! I love that I can serve the students that put this year aside to get to know His word better. I love beeing to help for Tiff that already has chores with her kids and YWAM up to her ears. I love the fact that the small things I do can be a blessing for others.
We had three sweet, sunny days with swimming, volleyball, incredibly good food and fine socializing. (That's probably not at all what it's called) Now we're back in Mountain Creek, and being able to lay down in your own bed and honestly say "home, sweet home" is a indescribably peaceful feeling. Because that is something Sunshine Coast really have provided - a place I truly can call home.

Something you learn fast at YWAM is to not worry about stuff that is out of your power. Like finding a job, collect enough money to finish your trip, feel like you belong and have a purpose being where you are. Instead you are just encouraged to ask for answers from The Lord. All of a sudden there is a scooter for you to use to that fancy restaurant, the courage and confindence to ask your church back home for support, that friend that would do anything to comfort, hearten and make sure you are included, and daily comments such as "Thank you for all that you do". In today's lecture they learnt about that you won't get if you do not ask, but if you pray you shall recieve - and in abundant.

I am so excited for what this week will bring. If there is something I have noticed it is that a life where God is present will never be silent or boring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar