tisdag 11 februari 2014

Februarisommar.

Dagarna rullar på snabbt när man njuter av vackert väder, galna poolvolleyboll-matcher, trevligt sällskap och en rätt ball Gud.

Egentligen har inte så värst mycket hänt sen sist jag skrev. Det står ganska still på jobbfronten, jag bakar himla mycket och lär mig massor av nytt varje dag.

Den kommande helgen ska vi alla åka på en liten semester till Rainbow Beach. Det kunde inte komma mer lägligt då alla killar och tjejer börjar bli trötta på sina veckor med 60 timmars intensivt plugg. Att se dem läsa och studera hela dagarna gör mig oerhört sugen på att göra skolan själv. Det låter kanske motsägande, men den möjligheten de har att få lära sig mer om tron och gräva djupare i Ordet tycker jag är fantastisk.

Jag skulle faktiskt kunna berätta om en grej som hände igår. Den nya gruppen med DTS (lärljungaskolan) kom hit och vi hade en spännande morgon tillsammans. För att bryta isen fick alla representera sitt land genom att demonstrera sin nationalsport med charader. Jag, som visst är den enda svensken på basen, ställde mig och började skjuta luftpuckar med min fantasi hockeyklubba. Alla började förstås skratta när chefen berättade att Sveriges nationalsport är kajakpaddling. Något generad fick jag tyst sätta mig ner, helt i onödan upptäckte jag precis nu! Var tvungen att kolla om det verkligen stämde, och våra nationalsporter är bland annat längskidåkning, hockey och fotboll. Ja, det var kanske egentligen helt onödig fakta.

Hoppas alla verkligen njuter utav februari - vare sig det är i minusgrader eller i sommarväder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar