fredag 4 april 2014

Bubble of paradise.

Kära värld vad tiden passerar på fort här i min paradisbubbla på andra sidan jordklotet. Nu är det inte långt kvar på detta kapitlet av mitt liv, och det kommer väll med en hel del blandade känslor. Det blir sjukt jobbigt att behöva säga hejdå till min underbara ywam-familj, spännande att få upptäcka två nya länder, jätteroligt att äntligen få krama om mina nära och kära hemma och skrämmande att påbörja ett nytt  äventyr på hemmaplan. Det känns ändå rätt lugnt då jag vet att HERREN kommer följa med mig överallt och är taggad på att visa mig ännu mer ballt som livet har att erbjuda.

Den senaste veckan har jag haft finbesök av Emilia, som annars har befunnit sig i Brisbane den tid jag har varit här. Väderprognosen hade sagt regnoväder hela veckan, så vi  var förberedda på en vecka med massor av film, tända ljus och en kopp te eller två. Istället blev vi positivt överraskade och välsignade med strålande solsken varenda dag! Därav blev det massor utav poolhäng, brända kroppar och såklart skratt. Vi hade bland annat en poolvolleyboll-turnering mot DTS, grillkväll som pojkarna anordnade, en cykeldag till utsiktsplats och havet och många härliga kvällar med kakor och film. Vi lyckades till och med sitta ner och planera lite boende och platser vi ska besöka under våra tre veckor i Asien. Det är en oerhörd framgång med tanke på hur värdelös jag är på planering. Nästa steg är att börja packa väskan och ordna med flyg till Sydney, men det finns en tid för det om några dagar tror jag. Just nu vill jag bara njuta av mitt 36 grader varma paradis och ta en dag i taget.

För ett par veckor sen fick jag en andaktsbok som  heter "Jesus Calling" som är skriven som små dagliga samtal från Gud. En av texterna var så bra så jag tänkte jag kunde avsluta med att dela med mig lite av den.

"Att vänta på Mig innebär att rikta din uppmärksamhet till Mig med hoppfull förväntan på vad Jag kommer göra. Det medför att lita på Mig med hela din existens istället för att försöka fundera ut saker på egen hand. Att vänta på Min ledning är hur jag designade dig till att leva: hela dagen, varje dag."
____________________________________________________________________________________________

Oh dear, the time pass so fast in my bubble of paradise, on the other side of the planet. It won't be long until this chapter of my life is over, and I have a lot of mixed feelings about that. It's going to be so hard saying goodbye to my amazing YWAM family, exciting to discover two more countries, so much fun to finally embrace my loved ones again and terrifying to start a new adventure at home. I'm still at peace with the knowledge that the Lord will tag along everywhere and is so stoked on revealing more of the cool things life has to offer.

The last week I've privileged to have my friend Emilia visiting, who's been living in Brisbane since I got here. The weather forecast said there would be rainstorms the whole week, so we were prepared for a lot of movies, candles and a cup of tea or two. Instead we were pleasantly surprised and blessed with only sunshine. Therefore there were a lot of pool time, sunburnt bodies and of course laughter. We had, among other stuff, a PVB tournament, BBQ night that our amazing boys arranged,  time to take the bikes to a beautiful view point and the beach and many great nights with cookies and movies. We even managed to book some hostels and look up places we would want to go to during our 3 weeks stay in Asia. That is a great success, knowing how unbelievably bad I'm at planning. The next step will be to pack my backpack and book a flight to Sydner, but I have a feeling the time for that is in a few days. Right now I just want to enjoy my 36 degree paradise, one day at a time.

A few weeks ago I got a devotion called "Jesus Calling" from a wonderful friend , with short messages from God. One of them are so good so I thought I could finish of by sharing a part of it. 

"Waiting on Me means directing your attention to Me in hopeful anticipation of what I will do. It entails trusting Me with every fiber of your being instead of trying to figure things out yourself. Waiting on Me is the way I designed you to live: all day, every day."

Kawana Beach

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar